Reklam ve Pazarlama Teknolojisi

Reklam ve pazarlama teknolojisi arasındaki farkı anlamak son derece önemlidir. Şirketiniz müşterinin dikkatini çekmek için doğru platforma yatırım yaptı mı? Burada reklam ve pazarlama teknolojisi iki farklı amaca hizmet eder. Reklam teknolojisi, bir marka oluşturmaya yardımcı olurken, KOBİ endüstrisinin yerleşik beklentileriyle bağlantı kurmaya yardımcı olur. Pazarlama ile ilgili makale web semineri ve tartışmalar, reklam teknolojisi ve pazarlama teknolojisine atıfta bulunarak kafa karışıklığına neden olabilir. Sütunlar, hangi sektöre yatırım yapılması gerektiğini, hangisinin diğerinden üstün olduğunu ve geleceğinin nerede olduğunu tartışıyor.

Reklam teknolojisi ve pazarlama teknolojisi endüstrileri arasındaki açık fark, sahip olmadığınız bir kitleyi hedeflemekle, zaten sahip olduğunuz bir kitleyi hedeflemek arasındaki farktır. Reklam, markanızı oluşturmak ve bilinmeyen müşterileri işletmenize çekmek için yapılır. Büyük ölçekte çalışır ve çok sayıda insanın markanızla ilgilenmesi için bir ağ oluşturur. Pazarlama teknolojisi, sizinle işlerini sürekli olarak geliştirmek için halihazırda müşteri olan kişileri içerir. Her ikisi de analizin başarılı olmasını gerektirir. Uzmanlar, hangisinin iş için en öncelikli olduğunu tartışıyor. Elbette bunlar aynı madalyonun iki yüzüdür ve işletmelerin en azından her ikisini de bir şekilde uygulaması gerekir.

Reklam Teknolojisi Nedir?

Reklam teknolojisi yalnızca çevrimiçi reklam vermenize yardımcı olmaz. Aynı zamanda reklamı daha etkili kılmayı hedefler; potansiyel müşterileri size çekmek için dış markanızı oluşturur. Tüm bunların gelir üzerindeki etkisini izleyen bir platform olarak görülüyor. Aynı zamanda reklam teknolojisi, reklam fırsatını satarak gelir elde etmek isteyen yayıncı tarafından kullanılmaktadır. Yayıncıların reklam platformlarını optimize etmesine yardımcı olur.

Örnekleri

Platformlar arası reklam kampanyaları tasarlamanıza yardımcı olan reklam teknolojisi şirketleri var. Şirketler, görüntülenebilecek yüksek kaliteli reklamları garanti eder. Etkileşimli, kullanıcı tarafından kontrol edilen reklamların yanı sıra, ekranı kısaca dolduran yüksek etkili reklamlarla işletmenizi öne çıkarır. Bu şirketler ayrıca mobil reklamcılığa da odaklanıyor. Web sitelerinde kullanıcı deneyimini optimize edilmiş reklam yerleşimi ile dengelemek isteyen reklam teknolojisi şirketleri var. Bunlar, farklı kitleler için farklı reklam düzenlerini segmentlere ayırmanıza olanak tanır. Reklam komut dosyasının kendisi, sitenizi yavaşlatmayan hızlı yüklenen reklamlar için optimize edilmiştir. Reklam, kullanıcıya web kullanımlarını cihazlar arasında izleme fırsatları verir. Ve alıcı davranışını anlamayı kolaylaştırır.

Pazarlama Teknolojisi Nedir?

Pazarlama teknolojisi, müşterilere ulaşmak için daha kişisel bir yaklaşım benimsiyor. Pazarlama yaklaşımı kapsamında araç ve yazılım şirketinizin hedef kitlesi olarak tanımlananlar ile geçmiş müşteriniz; müşteri olmaya ilgi duyduğunu ifade eden kişilerle iyi ilişkiler geliştirmek için doğrudan yöntemler kullanır. Bu, reklam teknolojisi ile izleyici arasındaki bir başka açık farkı işaret ediyor. Reklam teknolojisi izleyicileri çoğunlukla istenmezken, izleyiciler şirketinizle bir şekilde etkileşime girer. Demografi ve mevcut tüketici verileriyle hedeflenir.

Örnekleri

Çok sayıda veri ve analitik sunan bir müşteri ilişkileri yönetimi platformu var. Bu platformlar ayrıca müşteri tabanınızın karmaşık profillerini oluşturmanıza ve onlarla daha iyi etkileşim kurmanıza olanak tanır. Ürün hattı, hedef kitle profilini ve müşteri hizmetlerini iyileştirebilir. Pazarlama, yüzeyde sadece bir sosyal medya yöneticisi gibi görünebilir. Ancak, sosyal medya aracılığıyla müşterilere daha yakın ve daha erişilebilir olmanıza yardımcı olacak işletmeler için bir pazarlama teknolojisidir. Pazarlama teknolojisinin büyüyen bir alt kategorisi, müşterileri daha iyi desteklemenize ve olumlu bir itibar oluşturmanıza olanak tanıyan sosyal medya araçlarıdır. Web analitiği, web sitesi ziyaretçileri hakkında verilerin toplanmasıdır. Web sitenizin ziyaretçilerini analiz etmek, alıcı eğilimlerini belirlemenize olanak tanır. 

Hangi içeriğin trafik çektiğini ve trafiğin kaynağını görebilirsiniz. Google Analytics, en popüler ve yaygın olarak kullanılan web analizi aracıdır. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ve Snapchat gibi sosyal medya platformları, müşterilere ulaşmak ve müşteri ile işletme arasında güven oluşturmak için kullanılmaktadır. Gönderileriniz, potansiyel ve mevcut müşterilerle olan etkileşimlerinize değer katabilir. SEO veya arama motoru optimizasyonu, arama motoru sonuçlarında açılış sayfalarınızı artırmak için kullanılan bir strateji türüdür. Site içeriğindeki anahtar kelimeler, bir web sitesinin Google'ın sonuç sayfalarında göründüğü yere gitmek için kullanılır.

Reklam Teknolojileri İle İlgili Sonuç

Reklam teknolojisi, başarılı bir iş için gerekli araçlardır ve ikisi arasında çok fazla geçiş ve sinerji vardır. Reklamcılık, hedeflenen geniş alanlardan ilgi çekmenin bir yoludur ve bir kez şirketinize ilgi duyduklarında, onları daha fazla meşgul etmek için devralırlar. Etkili olmak için, pazarlamak ve hizmet vermek için geniş bir müşteri tabanına ihtiyacınız var. Reklam teknolojisi veri olmadan en iyi şekilde çalışamaz ve pazarlama teknolojisi çok büyük miktarda veri sağlayabilir. Büyük olasılıkla müşterilerinizin bir profilini oluşturarak, arama anahtar kelimelerini ve sık ziyaret edilen web sitesini kullanarak reklamları hedefleyin. Birçok reklam teknolojisi ve ürünü, reklam teknolojisinden elde edilen verilerin kullanılabileceği hepsi bir arada bir platform oluşturmak için bir araya geliyor.

Bir Yorum Bırakın

Daha yeni Daha eski