İş kurmakla ilgili en ünlü atasözlerinden biri, iyi bir girişimcinin pazarda bir boşluk bulması ve onu doldurması gerektiğidir.

Bir şirket kurmak her zaman riskli bir girişimdir. Önemli bir süre için enerji ve para yatırımının garantili bir getirisi yoktur. İş danışmanlarına göre, çalışanlarını işe alan küçük işletmelerin sadece yarısı beş yıl sonra hala varlığını sürdürüyor. Yine de, bir şirketin başarısını artırmak için odaklanabileceği birkaç faktör var. Bir şirketin önceliği yenilik olmalıdır. İş kurmanın en ünlü atasözlerinden biri, iyi bir girişimcinin piyasada bir boşluk bulması ve onu doldurması gerektiğidir. Yeni şirketler, tüketicilere halihazırda sahip olmadıkları bir şeyi sunabilmelidir. Ürün, rakipler tarafından sunulana benzerse, teslimatın konum veya pazarlama gibi bazı unsurları yeni olmalıdır. Bir yenilik olmadan, tüketicilerin onu satın almak için hiçbir zorlayıcı nedeni olmayacaktır.

Pazarlama Unsuru Önce Gelir

Bir mal veya hizmeti satın alan bir müşterinin ön koşullarından biri, onun var olduğunu bilmek ve onu satın almaya motive etmektir. Başarılı olmak için, bir şirketin doğru potansiyel tüketici grubuna sahip olması gerekir. Müşterilerini ürün hakkında bilgilendirebilmeli ve neden satın almaları gerektiğine ikna edici bir neden verebilmelidirler. Pazarlama kavramı, ön penceredeki bir işaretten ülke çapında bir televizyon kampanyasına kadar sonsuz biçimler alabilir. Her firma sattığı ürüne en uygun formu bulmalıdır. Pazarlamayı doğru noktalarda yapmalıdır.

Verimliliği Artırmak

Başarıyı başarısız şirketlerden ayıran temel faktörlerden biri verimliliktir. Birçok işletme tek haneli kar marjına sahip olduğundan, ayakta kalabilmek için; maliyetleri en aza indirebilmeli ve üretkenliği en üst düzeye çıkarabilmelidirler. Bir işi ayakta tutmak için nerede ve nasıl yapılacağını bilmek çok önemlidir.

(İnovasyon) Yenilikçi Olmak

Piyasalar nadiren çok uzun süre sabit kalır. Tüketici talebi değişebilir, yeni rekabet gelişebilir ve tedarikçiler teklifi değiştirebilir. Bu, nispeten durgun endüstrilerde bile işletmelerin ürün ve hizmetlerini bu değişikliklere uyacak şekilde uyarlaması ve değiştirmesi gerektiği anlamına gelir. Değiştirilemeyen bir iş, yakında kendini modası geçmiş bulacak.

Şirket Müşteri Servisi

Sonuç olarak, neredeyse tüm şirketler, hatta sadece ürün üretenler bile, müşterilere hizmet verme işindedir. Belirli bir mal veya hizmet üzerinde tekel sahibi olan bu birkaç işletme dışında, tüm şirketler müşteri ihtiyaçlarına cevap vermelidir. İyi şirketler, potansiyel müşterilerinin ne istediğini belirleyebilen ve onlara sağlayabilen şirketlerdir. Bir müşteri tabanını güvence altına aldıktan sonra, bu ilişkiyi sürdürebilmeli ve karşılıklı güven ve sadakat oluşturabilmelidirler. Firmaların başarılarına buradan katkı sağlamaya devam edeceğiz.

Bir Yorum Bırakın

Daha yeni Daha eski